Isnin, 11 September 2017

Buku Penyiasatan

Anda biasa dan sukakan misteri?
Kerja detektif adalah untuk menyelesaikan misteri. 


Koleksi buku dan komik penyiasatan di kebun saya


Ketika zaman sekolah saya membaca hampir kesemua jenis buku cerita penyiasatan. 
Tiga penyiasat, 5 sekawan, Anak-Anak Hadi (Hardy Boys), Nancy Drew, 7 penyiasat.
Saya juga telah mula membaca novel Sherlock Holmes sejak dari sekolah rendah lagi.
Siri Hercule Poirot juga saya berkesempatan membeli dan membacanya. Cuma hanya beberapa edisi terjemahan yang kebetulan berjumpa di kedai buku.

Komik-komik penyiasatan lagi la pulaknya. 
Komik Penyiasat Remaja dan Detektif Conan antara yang popular.
Cuma yang tak bestnya sebab bersambung-sambung episodnya. 
Part Misteri tengah Klimak, dan..dan bersambung ke siri komik akan datang. Kena pulak tunggu bulan depan. Jem krem sungguh. Haha.

Dalam tahun 2009/2010 Saya ada membeli 3 buah buku karya John Grisham, edisi terjemahan bahasa melayu keluaran PTS. Lagi dahsyat ceritanya. Main dengan Presiden sesebuah negara dan ejen-ejen seperti CIA.

Tahun sudah (2016) syarikat buku PTS menerbitkan buku Saya, Sherlock dan Lupin. Walaupun buku tersebut diletakkan di ruang bahagian remaja. Tetapi saya tidak ketinggalan untuk memilikinya. 

Baru-baru ini (tahun 2017) ada pula siri komik Sherlock keluaran Gempak Starz. Sangat menarik untuk dibaca. Watak Sherlock tetapi di era kontemporari.

Jika ada sesiapa yang tahu mana-mana lagi buku penyiasatan dijual.. kabo la. Sebab agak susah untuk mendapatkannya di toko buku.


#PermaiMenulis
#detektif
#misteri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan